SABAAYDI THAISE KRUIDEN-STEMPELMASSAGE:
Een stempelmassages is een exclusieve massage die een diepe ontspanning van lichaam en geest teweeg brengt.

Kruiden hebben een belangrijke kalmerende invloed op ons en helpen het fysieke, emotionele, mentale en psychische herstelproces in gang te zetten.

Zowel in/uitwendig staan kruiden bekend om hun krachtige, stimulerende  en genezende werking.
De huid, neusslijmvliezen en longen , -zijn de grootste organen in ons lichaam -, en zeer gevoelig voor etherische invloeden.

De behandeling:

Als eerste wordt er een basis olie aangebracht,waarna men vervolgens met een kruidenstempel -die gevuld is  met  11 verschillende kruiden- gemasseerd wordt.

Inhoud Kruidenstempels
Kamfer; Reuma en spierklachten. De kamfer stuwt de kruidenmassa naar een
diepere laag van het lichaam.
Tamarinde; Heeft een genezende werking.
Citroengras; Stimuleert de organen en werkt prikkelend en desinfecterend.
Kaffir Limoen;  Sterk aromatisch. Bevordert de spijsvertering.
Geelwortel; Ontstekingsremmer. Tegen maag en darmklachten. Goed voor gal en lever.
Gember; Versterkt het afweermechanisme. Bevordert transpiratie en afvoer van afvalstoffen. Helpt bij huidirritaties.
Accacia & Concinniawild;
Werkt reinigend. Huidverbeteraar,tegen huidziektes, ontstekingsremmer.
Pandanblad; Aromatisch en bevordert de spijsvertering.
Patchoulli;  Schimmeldodend,ontstekingsremmer, aderwand versterkend en goed voor de doorbloeding van de huid.

De kruiden worden voor de bloeitijd geoogst en bezitten daardoor hun volle aroma.
De juiste manier van drogen is een bijzondere kunst die men in Thailand perfect beheerst.
De kruiden zijn niet industrieel  verwerkt, maar worden met de hand gesneden en op warme, schaduwrijke plaatsen gedroogd. Vervolgens worden ze in natuurlinnen verpakt.

De stempels worden door en door verwarmd d.m.v. stoom, en de warme stempels zorgen ervoor dat de poriën zich openen en dat de kruiden in de diepte hun werking kunnen doen.
De warme linnen stempels glijden, roteren, drukken over het lichaam wat een stimulerend, verwennend, harmoniserend, verzachtend, herstellend en zuiverend effect hierop heeft.

Warmte is bevorderlijk voor de stofwisseling: iedere graad meer aan lichaamstemperatuur doet de stofwisseling met bijna vijftien procent stijgen. Warmte maakt ook beweeglijk, pezen en spieren worden elastisch gerekt. Verkrampingen ontstaan o.a. door gebrek aan beweging en kunnen met warmte en mobiliteit weer ontspannen worden; dankzij de warmte worden deze schadelijke stoffen sneller afgevoerd. Warmte activeert ook de doorbloeding  doordat de bloedvaten verwijd worden.