WELLNESS MASSAGE:
PB260015Het woord zegt het al, deze massage is gericht op een algeheel gevoel  van ontspanning en welbehagen.
Door het rijkelijk gebruik van essentiële olie heeft deze behandeling een dubbele ontspannende werking daar de geur van de olie een helende werking op de geest heeft.

De geur die via de neus wordt geïnhaleerd, stimuleert die delen van de hersenen die heersen over gevoel en instinct, de hormoon huishouding, het autonoom zenuw stelsel en het immuunsysteem.
De bestanddelen worden tevens via de longen en huid opgenomen en bereiken zo het gehele lichaam.

Essentiële olie bevat geëxtraheerde bestanddelen van geneeskrachtige kruiden, die een bevrijdende invloed op het lichaam kunnen uitoefenen. Het bevordert de zelfhelende kracht die van nature in ons lichaam aanwezig is en brengt lichaam en geest weer in balans.

Door te masseren met essentiële olie neemt de huid de effectieve bestanddelen van essentiële olie op. Via het bloed en de lymfebanen bereiken de bestanddelen het gehele lichaam.
Deze zachte massage die voornamelijk uit strijkingen en knedingen zonder veel druk wordt toegepast,kan heel goed werken voor hen die om welke reden dan ook, moeite hebben met lichaamscontact.

Aanrakingen (massage) stimuleren de hersenen zodanig dat ze endorfine (natuurlijke, door het lichaam zelf aangemaakte pijnstillers) produceren, wat een positief effect heeft op lichaam en geest. Waardoor harde, gespannen en pijnlijke spieren kunnen ontspannen, hoofdpijn en stress kan verminderen, waarna de ademhaling regelmatiger en de hartslag rustiger wordt.